About me

La meva foto
Todos empezamos a escribir por la misma razón: para liberar los pensamientos más profundos que tememos pronunciar en alto; para ahogar nuestras ansias de llorar y de gritar; para libar el sabor de vaciarnos un poco por dentro y llenar, de arriba abajo, una hoja en blanco que sin nuestros pedacitos de alma en vela, seguro seria del todo insustancial. Ésta es la versión más pura de mi alma. Más bien dicho: esta es mi alma en carne viva. Descubre mis palabras, saborea mis ideas insumisas, absorve un poco de mi eséncia. Dicho esto, soy Alessia Garnet: un futuro, joven y prometedor proyecto de escritora. Una pequeña alma blanca, viva, caótica y valiente.

divendres, 12 d’octubre del 2012

La vie



Avui pensava, pensava en la vida: en l'amor. Mentre poc discretament observava la figura davant meu, asseguda allà, pensant en ves a saber què. Me l'observava amb cert disgust. Al menjar obria molt la boca i desprès semblava que mastegués pedres enlloc de fideus xinesos. Feia sonar sovint la gola i se l'escurava com si la tingués a vessar de mocs. Els seus ulls blaus com el cel anaven del plat de menjar a la televisió vanament, perquè tampoc semblava que prestés massa atenció a cap de les dues coses, ho dic per la seva deixadesa en els moviments. Se li escapen un parell d'eructes ofegats que intenta dissimular inútilment, mou la mà feixugament i amb poca gràcia en direcció a l'ampolla d'aigua i la seva mà ensopega amb quelcom tirant així la de l'aigua. Evito la caiguda i la hi atanso. Em somriu un pèl patèticament, massa exagerat. Mentre es serveix li demano que me'n serveixi a mi també, no em sent, ni s'immuta, m'he de servir jo un cop ja l’ha deixada sobre la taula de nou. Penso en lo poc agraciat que em resulta. Jo ja me n'hauria cansat, no m'hi voldria despertar tots i cada un dels dies de la meva vida, al seu costat. Desvio la mirada, allà és ella, amb la marca del pas dels anys, es clar. Però tan elegant i gràcil. Amb uns llavis fins que demostren fermesa i la seva mirada altiva. Em pregunto què hi veu en l'home que seu al seu costat, apart del seu cor de cotó fluix i la seva personalitat generalment bondadosa. Hi rumio. Com no l'avorreix? Segueixo pensant, observo la situació i me n'adono. Jo també estimo els defectes d'alguna persona. I el pitjor de tot, els aprecio. I em sento cruel per pensar aquestes coses sobre el meu pare, perquè entenc la meva mare i fugaçment em veig olorant els llençols del meu llit, intentant esnifar les últimes essències d'ell, d'aquella persona especial per a mi. M'avergonyeixo lleument i penso en com m'arriba a encantar escoltar com aspira el fum quan fuma, lo sorollosa que arriba a ser la seva calada i lo trist que sona, com si intentés col·locar-se amb un miserable cigarro de liar. I m'estremeixo, perquè m'encanta veure'l i sentir-lo quan ho fa. Igual que quan em mossega o quan veig que em mira amb aquells ulls, menjant-se'm de mica en mica i brutament amb la mirada, i em torna boja. I entenc perquè la meva mare segueix al costat del meu pare al cap de tants i tants anys. Em nego a mi mateixa a arribar mai a aquest punt. No em vull tornar cega. Però entenc que quan estimes a algú de veritat, l'estimes en el seu tot, amb els seus defectes i les seves virtuts i un calfred em recorre la medul·la. Mai.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada